آبنمای موزیکال مجتع البرز بلند ترین آبنمای ایران

3 آوریل 2018

آبنمای موزیکال مجتمع البرز یکی از شاخص ترین آبنماهای داخل مجتمع های تجاری سطح کشور تا کنون می باشد. این آبنمای مدرن در فضای وید (void) مجتمع تجاری قرار گرفته است. این آبنما شامل دو بخش فواره هـای موزیکـال حوض پاییـن و آبنمای مرتفـع رشـته ای می باشد. آبنمای رشته ای با اسم تخصصی آبنمای رشته مایلر ( Mylar lace fountain ) یک آبنمای جدید و با ظاهر پرده باران می باشد با این تفاوت که پاشش آب جانبی از این آبنما بسیار ناچیز بوده و قابل استفاده در مکان های محدود در لابی ها، مجتمع های تجاری و اداری و تفریحی می باشد.
از مزایای شاخص آبنمای رشته ای می توان امکان استفاده از آن در ارتفاع های گوناگون از حدود ۲ الی ۴۰ متر می باشد که تصویر بارش باران را برای تمامی طبقات مجتمع ایجاد می کند. به طور کلی آبنمای رشته ای یک المان دکوارتیو برای دکوراسیون داخلی مدرن می باشد. در این پروژه بلندترین آبنمای ایران به ارتفاع ۳۲ متر طراحی و اجرا شده است. تجهیزات این آبنما ساخت ایران بوده و با استفاده از متریال های با کیفیت و ضد زنگ همچون استیل ۳۰۴ ساخته شده است. البته شرکت آب آرا به عنوان نمایندگی شرکت آکوترونیک ترکیه امکان ارائه این آبنما با تجهیزات ساخت ترکیه را نیز دارد. علاوه بر آبنمای رشته ای مرتفع ، این آبنما شامل آبنمای موزیکال در حوض پایین می باشد. این آبنمای موزیکال کاملا با استفاده از سیستم  DMX آب آرا کنترل می شود. این آبنما شامل گیرنده های چند کاره ضد آب در داخل حوض برای کنترل نور چراغ های LED RGB ضد آب و شیربرقی های ضد آب می باشد. این گیرنده های چند کاره تحت شبکه DMX و توسط دستگاه کنترلر مرکزی آبنمای آب آرا کنترل شده و به صورت هماهنگ با موسیقی به اجرای برنامه های متنوع می پردازند.

بلندترین آبنمای رشته ای کشور

نازل های این آبنما شامل سه لاین نازل فوم ( پفکی ) با قابلیت تغییر ارتفاع  توسط اینورتر های مجزا می باشد. همچنین این آبنمای پویا از یک لاین نازل کومت شیربرقی دار با قابلیت اجرای افکت های متنوعی مشابه موج، فلیپ فلاپ ، چرخشی و … را دارد. نکته شاخص دیگر این آبنما نازل کرون (  CROWN) می باشد. این فواره جدید و مدرن، برای دومین بار در ایران پس از آبنمای برج های قو الماس خاورمیانه استفاده شده است. نازل کرون بافت زیبایی از پیچش میله های آب با یک مکانیزم پیشرفته ایجاده می کند. این نازل نیز با برند آکواترونیک ترکیه قابل تامین می باشد که در این پروژه از ۳ عدد از این نازل استفاده شده است. هر یک از این نازل ها نیز با استفاده از پمپ کف کش و کنترل ارتفاع مستقل به زیبایی می رقصند. به طور کلی در این آبنما از پمپ های ایتالیایی شرکت لوارا ( LOWARA ) استفاده شده است. در ظاهر این آبنما نیز از بهترین سنگ گرانیت سرکان، ورق استیل، فوم پلی اورتان مخصوص، سنگ قلوه ای سفید استفاده شده است. از دیگر نکات فنی بارز این آبنما می توان به سیستم تصفیه حوض اشاره کرد. این سیستم شامل ازن ژنراتور (O3 Generator )  و ضد رسوب مغناطیسی شرکت هیدروفلو ( Hydroflow ) می باشد که از بو گرفتن، گندیدن و رسوب گرفتن تجهیزات آبنما جلوگیری می کند. کیفیت آب در این آبنما زیبایی آن را برای مدت طولانی حفظ می کند.
این آبنما به عنوان یک شاخص و نقطه کانونی در مجتمع نظر همه بازدید کنندگان را به خود جلب کرده و ارتفاع پاشش آب آنها را متحیر می کند. آبنمای مجتمع قو الماس خاومیانه آقای عظیم زاده در متل قو به عنوان یک پروژه لاکچری و با کیفیت، الهام بخش طراحی این آبنما بوده و تلاش شده است که آبنمای قابل رقابت با آبنمای پروژه جناب عظیم زاده اجرا شود. آبنمای رشته ای پروژه مجتمع قو الماس خاورمیانه به ارتفاع ۱۴ متر و با فرم استوانه ای می باشد و این آبنما در پروژه تجاری البرز به ارتفاع ۳۲ متر اجرا شده است.