آبنمای اکسپو میلان ۲۰۱۵جلوه ای از ترکیب هنر و فناوری

5 می 2018

نویسنده: مدیر پورتال

آبنمای اکسپو میلان ۲۰۱۵ جلوه ای از ترکیب هنر و فناوری

اگرچه در جهان ما هر کشوری از لحاظ  فرهنگ، زبان و روش زندگی خاص است، مردم جهان فارغ از محل زندگی خود با چالش های برابری روبرو هستند. چالش هایی که بر همه ی ما تاثیر می گذارند.
در سال ۱۸۵۱ میلادی، لندن اولین نمایشگاه جهانی را میزبانی . اقدامی  موثر در جهت ساختن  یک پلتفرم برای گردهمایی از سرتاسر جهان به منظور ترکیب منابع و داشته ها و تلاش برای حل مشکلات جهانی. بیش از یک و نیم قرن بعد، نمایشگاه های بین المللی ادامه پیدا کردند تا فرصت تلاش برای یک زندگی بهتر برای شهروندان دنیا را برای جامعه جهانی فراهم کنند.
شهر میلان در سال ۲۰۱۵ میزبان رویداد فرهنگی اکسپو بود. بیش از ۱۴۰ کشور به شهر تاریخی میلان می آیند تا با اشتراک دانش و فناوری به سوال حیاتی موضوع مورد انتخاب میلان پاسخ دهند. چگونه غذای سالم، ایمن و کافی برای جمعیت جهان را تضمین کنیم؟

        

میلان شهر جاذبه های فرهنگی

میلان یک شهر پیشروی جهانی است، یک جاذبه توریستی محبوب، یک نیروگاه اقتصادی و فرهنگی، یک محل ایده آل برای میزبانی یک نمایشگاه شش ماهه. با نمایش های برتر از سراسر دنیا، شامل کارناوال ها و جشن هایی که ذات انسانی را بکار می گیرد.
در طول تاریخ، نمایشگاه های معتبر جهانی، نشان خود را بر روی چشم انداز محیط میزبان با معماری و طراحی مستقل از زمان، از خود به جای گذاشته اند، مثل برج ایفل که برای نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ پاریس ساخته شد، یا آبنمای مونترآل برای اکسپو ۱۹۶۷ که از اولین کارهای شرکت crystal fountains بود. اکسپو میلان ۲۰۱۵ میراثی از خود باقی می گذارد، میراثی با ترکیب فریبنده هنر و کارایی که در درخت زندگی جمع شده اند.درختی که در قلب نمایشگاه میلان در وسط دریاچه قرار گرفته است ونگاه ۲۰ هزار تماشاگر را به خود خیره کرده است.
Marco Balich این سازه ۳۷ متری را با الهام ازستاره ۱۲ گوش میکل آنژ در مرکز Piazza del Campidoglio  طراحی کرده است. ستاره ای که نشان دهنده صور فلکی می باشد و به عنوان نماد روم جدید در کف این محوطه سنگفرش شده است. تامین تجهیزات این آبنما توسط شرکت crystal fountains کانادا و اجرای آن توسط شرکت Water cube ایتالیا انجام شده است.                                                                                                                                                                                                        

آبنماها نقش قابل توجهی در تاریخ ایتالیا بازی می کنند. یکی از مشهورترین آبنماهای جهان، فواره تروی در رم می باشد که در سال ۱۷۶۲ در دوران باروک بنا نهاده شد. ترکیب آبنما با ذات ایتالیایی اکسپو میلان ۲۰۱۵،  نه تنها ارزش تفریحی به نمایشگاه اضافه می کند، بلکه نمادی از ۳ رود پو، تیچینو و آدا در حومه میلان نیز می باشد.

پروسه طراحی درخت زندگی

در پروسه طراحی این المان، درخت زندگی نورانی به اندازه کافی چشمگیر نبود و این سازه با افزودن  عدد۲۵۰ نازل آبنمای پیشرفته تکمیل گردید. یک ترکیب عالی از نازل های کنترل پذیر دارای شیربرقی و نازل های بلند پرتاب با فشار هوا در حوض چیدمان شدند. در این پروژه نازل های بلند پرتاب با کمک هوای فشرده، آب را به ارتفاع حدود ۳۰ متر پرتاب می کنند و تصویر با شکوهی را در دو رینگ کناری المان ایجاد می کنند. این نازل ها توسط شرکت آب آرا نماینده شرکت آکواترونیک ترکیه نیز قابل تامین می باشند. نمایش فواره های این آبنمای موزیکال و ۴۲۷ چراغ  LED DMX آن با موسیقی ۱۲ دقیقه ای سفارشی از استاد پیانوی مطرح Roberto Cacciapaglia هماهنگ شده است. خروجی نهایی کار چیزی از جذابیت کم ندارد. با ترکیب تاریخ، هنر، نور، آب و موسیقی مثال درخشانی از کارهایی که بشریت می توانند به کمک هم انجام دهند به نمایش گذاشته می شود. این یک آبنمای متفاوت است، زیرا یکم محصول پیشرفته فناوری با روح هنر و معماری اصیل می باشد.

  

درخت زندگی نماد چبیست؟

درخت زندگی صرفا یک نماد مذهبی یا سنتی نیست، این المان به آینده، نوآوری و فناوری متعلق است. درخت زندگی، آب را که یک موضوع ضروری برای اکسپو هست، در خود جای داده است. در این نمایشگاه تلاش میلان و میهمانانش در راستای یک پیشرفت سریع در هدف پایدارسازی جمعیت جهانی بوده است.
دستیابی به این هدف نه تنها با پیشروی در مقابله با مسائل تغذیه بلکه با ارضای عطش ذاتی انسان برای تفریحات و قدردانی فرهنگی و اشتراک تجارب با جامعه جهانی محقق می گردد. شرکت آب آرا با داشتن اشراف به خلق چنین آثاری، آماده همکاری با طراحان و مدیران در جهت خلق آثار فاخر در حوزه آبنما ها می باشد. آثاری که با بکارگیری فناوری روزد دنیا در خدمت هنر و معماری اصیل پایه گذاری می گردند.
فیلم اجرای این آبنمای فوق العاده را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/v/6Zxbg

برچسب‌ها: آبنما، آبنمای مدرن، آبنمای موزیکال، آکواترونیک، اکسپو، اکسپو میلان، جاذبه توریستی، فناوری، معماری، نازل، نازل آبنما، هنر

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *